Кога се чувствувате лошо и ви се чини дека целиот свет се распаѓа, последно што сакате да слушнете се фрази како оние дека сè ќе биде во ред, дека претерувате и дека светот има многу поголеми проблеми од вашите. Кога страдате, тогаш сте најранливи и нечиј погрешен збор може да ја влоши целата ситуација.

Како ќе му пријдете на некој што страда, во голема мера зависи и од емоционалната интелигенција - способноста да ги препознавате сопствените и чувствата на другите и да ги разберете и изразите.

 

Секој од нас има различно ниво на емоционална интелигенција, но без оглед на тоа, можете да дадете сè од себе да му помогнете на некој што страда. Понекогаш едно прашање и еден збор можат да направат чуда за нечие расположение и да се надеваат на подобро утре.

Разговорот со некој кој страда длабоко, може да биде тежок, без оглед дали тие самите кажуваат нешто и дали треба да им биде познато дека им треба помош или не. Некои од овие реченици би можеле да помогнат.

„Јас сум тука. Го имаш моето внимание.“

Луѓето кои страдаат честопати се обидуваат да го сокријат тоа во себе, истовремено обидувајќи се со сите сили да се насмевнат и да се преправаат дека сè е во ред. Од друга страна, многумина несвесно бараат помош, знак дека некој ги слуша и ги гледа. Како знак на тоа може да биде и повлекување во себе, видлива тага на лицето или реченици како „Да, не сум добро“.

И навистина е тешко некој да се чувствува така, а во исто време да има впечаток дека никој не се грижи за тоа. Затоа реченицата „Го имаш моето внимание“ може да направи чуда. Тоа дава до знаење дека имаат кој да ги ислуша и да им помогне сами отворено да зборуваат.

„Која е твојата најголема грижа во моментов?“

Ако видите дека некој се чувствува лошо, не плашете се да поставувате прашања. Нека знае личноста дека сакате да знаете што се случува со неа. Колку повеќе знаете, толку повеќе можете да направите за да бидете нејзина поддршка. Ако разговара и анализира со вас што чувствува, ќе ѝ биде полесно да процесира што ѝ се случува.

„Што ти треба во моментот?“

Понекогаш е важно лицето што има проблем да го води разговорот самостојно. Дали тоа ќе се случи зависи од неговата личност. Во таа ситуација, оставете го да зборува. Можеби ќе рече дека му треба топло кафе, бања или книга. Ако сака да биде само, дозволете му. Ако сака да оди на кафе, искористете го тоа време што е можно попродуктивно. Обидете се да го расположите и охрабрите да зборува, но почитувајте го дури и ако (сè уште) не сака да зборува.

„Сакам подобро да ја разберам ситуацијата во која се наоѓаш за да можам да помогнам.“

Кога некој страда, особено е важно да бидете искрен со него и да не нудите само празни фрази. Ако не разбирате што се случува, кажете го тоа искрено. Ова ќе избегне недоразбирање во комуникацијата и непотребно трошење енергија на нешто што не го разбирате. Понекогаш е потребно само кратко објаснување на ситуацијата за вистински да се разбере низ што поминува една личност.

Забелешка: Ако овие совети не успеваат затоа што не се универзални за секоја личност, обидете се да му укажете на лицето со кое разговарате да побара стручна помош, правејќи го тоа на помалку инвазивен начин. За почетници, можете да им испратите линк до адресите на центрите за бесплатна психолошка или психијатриска помош.

Најново на форумот

  • No posts to display.